Saturday, September 13, 2014

Liebster Award dari blogger Zai Jamilah Adam

Assalamualaikum,

Macam pelik pula bila update blog di pagi Sabtu. Gara - gara Liebster Award, sebelum terlupa meh kita buat cepat.


Saya telah di tag oleh Farhana. Actually, ni kali kedua di tag untuk Liebster Award. Yang pertama di tag oleh Aniesa Ahmad. Boleh baca di sini. So, kita tengok apakah soalan yang telah diajukan.

1. Apakah kenderaan pertama anda?
Atos. Kereta turun temurun. :P
 
2. Siapa sahabat sejati anda?
 Ayu, Nurul... diorang selalu tahu what to do or say walaupun kami jarang berhubung dan berjumpa sebab masing - masing sibuk dengan urusan sendiri.

3. Apakah novel yg pertama anda beli?
 Dah tak ingat novel pertama yang saya beli. Banyak sangat. Maybe novel Fearless kot.
 
4. Siapakah cikgu yg paling korang sayang masa sekolah menengah?
 Cikgu English time sekolah menengah, Teacher KB (Khairul Bariah)!!
 
5. Adakah anda menangis ketika di alam persekolah (tadika)?
 Menangis kot tapi tak melalak... Hehehe

6. Apakah pekerjaan yg anda idam?
 Pekerjaan yang diidamkan oleh semua wanita (kot), iaitu surirumah sepenuh masa. Haha
7. Siapa diantara perdana menteri kat malaysia yg boleh korang jadikan idola?
 Tun Dr Mahathir Mohamad
 
8. Siapakah pemain bola sepak yg anda minat?
David Beckham. The first ever football player yang saya kenal dan sampai sekarang still minat beliau.
9. Siapakah pencipta bendera malaysia?
 Allahyarham Mohamed Hamzah (thanks Mr Google)
 
10. Siapakah boyfriend / girlfriend  pertama anda?
Muhaimin

11. Siapakah insan yg paling anda sayang?
 Ayah, Ibu, Mohd Noor (suami), Nourah Sumayyah (anak) dan family saya semua saya sayang. ;)

Sekarang saya akan tag lima blogger sahaja iaitu


Dan soalan saya ialah

1. Apakah novel kesukaan anda?
2. Siapakah penulis kesukaan anda?
3. Adakah anda minat menonton teater dan apakah teater yang paling anda suka?
4. Namakan tempat percutian yang paling menarik pernah anda pergi?
5. Negara yang ingin dilawati?

Ok. Itu sahaja soalan dari saya. Tak perlu lah banyak - banyak kot sebab saya buntu nak tanya apa. Hahaha.

15 comments:

  1. Wow. Thanks for d tagged. I will do this challenge. Salam perkenalan😊😊😊😊😍😍😍😍

    ReplyDelete
  2. thanks taq.. macam mana nak main.. jawab soalan kah? lepas tu taq kawan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes... jawab lima soalan dari saya dan tag kawan blogger yang lain. :)

      Delete
    2. ok.. thanks :) baru pertama kali main.. hehe :D

      Delete
  3. saya tag akak

    http://nurinafarhana.blogspot.com/2014/09/anugerah-blogger-serba-boleh.html

    ReplyDelete
  4. http://chien-puterirahsia.blogspot.com/2014/09/blogger-liebster-award-2.html

    ReplyDelete
  5. hehe.. tq awk, sbb tag mimi. Ok, first time nk main nih, excited lakk.. salam perkenalan. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam perkenalan.. hihihi.. jom main.. kite meriahkan dunia blogging.. hihi

      Delete
  6. Salam!!! tq tag.Sorry tau lambat buat. Busy. hhahaa.. saya dah jadi kawan awak no 276. salam perkenalan. excited juga sebb pilih saya. TQ.

    ReplyDelete
  7. http://isabellaidura.blogspot.com/2014/09/liebstar-awardagain.html

    ReplyDelete