Thursday, October 2, 2014

ESP Shaklee Dari Soya Bukan GMO

Assalamualaikum,

Promosi ESP beli 6 percuma 1 kembali lagi! Yay! :D


Kali ni saya nak berkongsi kenapa ESP Shaklee merupakan soya yang terbaik di pasaran.

Sebenarnya, saya baru je lepas membaca entry di blog Mama Faiz dan baca few articles di internet tentang cara pemprosesan soya. Yang menarik perhatian saya ialah, kebanyakan soya dibasuh dengan alkohol sebelum diproses. Dan alkohol ini memusnahkan isoflavones di dalam soya. Sedangkan isoflavones yang membantu mencegah kanser. Siapa yang kata soya penyebab kanser, terbukti memang benar kerana kandungan khasiat isoflavones itu dah musnah. Berbeza dengan Shaklee yang mana soya dicuci dengan air sekaligus dapat mengekalkan kandungan isoflavones dan semua kebaikan soya.

Lagi kelebihan ESP Shaklee ni pula ialah dari sumber soya bukan GMO (genetically modified organism). Menurut kajian, GMO ini membahayakan kesihatan kita dan boleh menyebabkan seseorang itu mendapati kanser, alergik, obesiti, ketidaksuburan dan sebagainya. Bukankah ini bertentangan dengan reason kenapa kita mengambil suplemen kesihatan? Selain itu ESP juga mempunyai paras glisemiks indeks rendah (low glycemix index) yang membantu mengawal paras gula berada pada keadaan normal.

Ini adalah sebab - sebab kenapa saya memilih ESP Shaklee sebagai sumber protein selain daripada ianya mengandungi kalsium dan 9 asid amino perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan kita sendiri. ESP juga mengandungi lima vitamin B penting yang membantu memberi tenaga. Sebab itu ramai wanita terutama ibu - ibu seperti saya consume ESP sebab kami kan superwoman, penyelamat setiap keadaan. Kalau tak bermaya dan lembik saja, macam mana? Hahahaha.

So, kenapa pula mesti katakan tidak kepada soya ESP yang merupakan bebas gluten-laktosa-kolestrol dan tidak mengandungi pewarna-pemanis-perasa tiruan ini? :)


Untuk pengetahuan semua juga, ESP hanya menggunakan soya yang dihasilkan di bawah Identity Preservation Program, yang mengesahkan kacang soya terpilih dikawal betul - betul sepanjang penanaman hingga ke pemprosesan. Bukannya sembarangan proses.

**Produk Shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Ia hanyalah produk suplemen untuk melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan.

Your Favorite Shaklee Independent Distributor
Nadhira ♥
013-7319472

No comments:

Post a Comment