Tuesday, October 21, 2014

Pencuci Segala Barang di Rumah

Assalamualaikum,

Biasanya, kalau mencuci barangan kat rumah korang guna apa? Dulu, saya selalu guna Dettol. Mesti kena ada Dettol kat rumah. Bila cuci atau mop lantai ke, cuci toilet ke, basuh mainan Nourah ke, selalu akan letak sikit Dettol.

Tapi sekarang, selain Dettol, benda wajib yang perlu ada kat rumah saya ialah Basic H2. Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate selain daripada ianya bebas toksik & fosfat, ianya sangatlah menjimatkan kerana seperti namanya concentrate, ianya cecair berkepekatan tinggi. Maknanya, setiap pembersihan cuma perlu menggunakan sedikit sahaja. Satu botol cuma 473ml (16 oz) sahaja tapi mampu menghasilkan 182 liter pencuci.



Basic H boleh membuang kotoran, minyak gris dan kotoran dari mana-mana permukaan yang boleh dibasuh; luar dan dalam: dinding, tingkap, cermin, lantai, peralatan dapur, dapur masak dan mana-mana bahagian tertutup dan perabot.



Disebabkan pencuci Basic H ni berkepekatan tinggi, dan cuma sedikit kuantiti sahaja digunakan, maka ianya tahan terlalu lama. Saya dah beli empat bulan lepas, tapi setengah botol pun tak habis lagi sebab mostly saya guna untuk mop lantai (2 atau 3 minggu sekali), cuci mainan Nourah (sebulan sekali), cuci toilet (seminggu dua sekali). Unless kalau korang guna setiap hari, mungkin cepat lah sikit habisnya. Hehe.

So, kalau ada yang berminat boleh sms/whatsapp/telegram saya terus ke nombor 0137319472. 

Your Shaklee Independent Distributor
Nadhira ♥
013-7319472

No comments:

Post a Comment