Monday, April 7, 2014

Ostematrix: Cerita Saya

Assalamualaikum...

Waktu mengandung dulu, saya beli set hamil Shaklee. Set hamil tu consist of Vita-Lea (multivitamin) with iron, vitamin B, Vitamin C, Ostematrix. These are the essential vitamins and minerals needed during pregnancy. Sebagai tambahan, saya beli ESP untuk membekal tenaga seharian.


Yang paling penting ialah kalsium kerana kalsium membantu pembentukan tulang untuk bayi. Betul?
Dalam masa yang sama, kita juga tak mahu kehilangan kalsium kerana bimbangkan osteoporosis di kemudian hari. Betul?

Maka, Ostematrix jawapannya. Hehe. Sebab...

Ostematrix tak perlu nak bancuh dan minum. Telan saja pil, 2 biji pagi dan 2 biji malam. Mudah bukan? Ianya mengandungi kandungan kalsium yang mencukupi untuk seharian. Satu pil mengandungi 250mg kalsium dan disarankan untuk mengambil 4 biji pil setiap hari. Seperti entri saya sebelum ni, wanita hamil memerlukan approximately 1000mg kalsium.

Waktu mengandung, trimester pertama mungkin tak perasan sangat. Bila masuk trimester kedua dan ketiga, kandungan semakin membesar, dah tentu lah keperluan kalsium tu lebih sebab waktu ni bayi memerlukan kalsium untuk pembentukan tulang dia. Dan waktu ini lah saya mula kena kejang di betis atau orang kata simpul biawak malam -malam. Pagi pula bila gosok gigi selalu berdarah. Semua ni sebab saya kekurangan kalsium. So, saya pun makan Ostematrix secara konsisten dan alhamdulillah tak mengalami kekejangan dan gusi pun tak berdarah lagi.

Honestly, saya ni bukan jenis tak suka minum susu. Saya suka minum susu dan selalu juga beli susu Anmum waktu mengandung hari tu. Bukan setakat Anmum, susu kambing, susu unta, susu Dutch Lady pun saya minum. Tapi at one point, saya mula rasa bosan dan muak untuk minum susu. Sebab tu saya ambil Ostematrix.

Kelebihan lain jika mengambil Ostematrix ialah 
  • Mengurangkan stress
  • Menstabilkan tekanan darah
  • Mengurangkan sakit ketika haid
  • Membantu dalam masalah gastrik
  • Mengurangkan sakit migrain

So, sesiapa yang berminat untuk mencuba supplement Ostematrix ni, boleh hubungi saya di 013-7319472. ;)
Beli 6 percuma 1!



Saya pengedar sah Shaklee anda
Nadhira ♥
013-7319472

No comments:

Post a Comment