Monday, May 12, 2014

Kenapa Shaklee?

Assalamualaikum,

Tahun 2010 saya diperkenalkan dengan Energizing Soy Protein atau nama glamornya ESP oleh seorang aunty, katanya saya ni terlampau kurus. Tapi waktu tu on-off amalkan ESP. Tambah pula tiada guidance macam mana nak makan ESP ni. Tak habis pun, dah expired. Terbuang macam tu saja. Huhu.

Kemudian pada tahun 2012 saya mengandung. Waktu tu saya blogwalking dan terberhenti di blog YM. Disebabkan waktu tu juga saya memang mencari makanan tambahan untuk diri sendiri dan baby, saya tertarik dengan set hamil. Dan antara lain yang buatkan saya nak beli dengan YM ni sebab nak tolong dia. Anak dia mengalami masalah jantung berlubang. So, for the sake of the little precious inside of me and for the sake of YM's little darling, saya pun ambil satu set Shaklee.

Mula - mula risau juga kalau hangat - hangat tahi ayam bila beli satu set ni. Hihi. Tambah pula bila nampak tin ESP, teringat ESP lama yang terbuang macam tu je. Hehe... tapi kuatkan semangat juga. Ingat balik niat asal, untuk baby sihat. At the end, lepas bersalin pun masih ada lagi. Hahaha. Cuma ada la a few vitamins yang memang dah habis. ESP je yang masih bertahan. :P

Lepas tu pasang niat baru nak menyusukan anak, so sejak tu memang konsisten minum ESP. Lepas tu mula beli sikit - sikit top up vitamin yang dah habis. Sedar - sedar, banyak juga beli Shaklee ni. So sejak itulah saya sign up as a Shaklee member. Sebab nak dapatkan harga ahli untuk setiap pembelian barang, dan daftar ahli cuma RM75 sahaja. Waktu tu tak pernah terfikir lagi nak cuba business Shaklee. Tapi sebab family kirim nak itu, nak ini. Diam tak diam, saya achieve point UV untuk bulan tu. Dapat lah bonus RM24++.

Tak sangka, lepas tu lagi rasa minat pula nak berkongsi kebaikan. Kita dah cuba produk ni, rasa lebih yakin untuk bercerita. Dan saya tau Shaklee berbeza dari MLM yang pernah saya dengar sebelum ni. Kalau downline kita bersungguh - sungguh buat sales, tapi kita tak buat sales.... jangan harap kita nak dapat bonus. Konsepnya, siapa usaha dia dapat. Dan sejak saya join Shaklee ni, saya dapat ramai kenalan baru tak kira lah dari mana.

For those yang ingin menjana side income atau buat ibu - ibu bekerja yang teringin nak jadi suri rumah sepenuh masa, Shaklee is the right thing to do. Terpulang kepada masing - masing sama ada ingin berubah atau kekal di tempat yang lama.


Jika berminat, boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut dan saya akan bantu untuk daftarkan anda.
Bayaran cuma RM75 (RM65 + pos starter kit RM10) seumur hidup. Bukan tipu... :)
Mereka yang betul - betul berminat insyaAllah berjaya.


I'm Your Shaklee Independent Distributor
Nadhira ♥
013-7319472

1 comment: