Thursday, May 15, 2014

Misi Tambah Berat Badan

Assalamualaikum,

Setiap orang mesti adah ada misi sempena nak menyambut raya nanti kan. Ramai dah yang beli set untuk kurus Shaklee ni dan ada juga yang membeli Cinch sahaja sebagai permulaan. Hehehe..

Saya pula bagaimana?

Saya pula nak tambah berat badan... T_____T

Terasa sangat badan ini semakin susut bila pipi yang tembam nampak kurang tembam. Hahaha. Dan bila berdiri atas penimbang... memang betul berat badan dah turun -- confirm underweight.

Sekarang saya lebih ringan daripada zaman saya sekolah menengah. Ingatkan lepas bersalin ni dapat lah berat badan ideal. Tapi tak pun. -____-"

Waktu mengandung saya naik 20 kg lebih, sampai nurse KK dah warning sebab berat naik lebih 3 kg sebulan. Huhu. Tapi hari ni dapat tau berat berkurang lebih daripada 20kg. Adakah kesan daripada menyusukan anak? Hihihi...

So, disebabkan tak boleh nak terima berat badan sekarang ni, saya perlu bertekad untuk naikkan berat badan. *Caiyok!!* Kurus - kurus sangat pun bukan bagus sangat... dan belum tentu kurus tu sihat.

Apa yang perlu saya buat sekarang? Tak perlu kot beli wight gain atau apa - apa yang ada kat pasaran. Saya kan pengguna setia Shaklee. Maka, kita guna lah apa yang ada kat rumah tu. Hehe.

Jangan tak tau Shaklee pun ada set untuk tambah berat badan -- iaitu : Mealshakes + B Complex + Vitalea.


1. Mealshakes: Membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. Sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein. Supplemen penting untuk menambah berat badan yang mana ia membantu menambah selera makan.

2. B-complex: Mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. Mengawal atur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.

3. Vita-lea: Membekal 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening.


Maka, dengan jadual pengambilan supplement dan makanan yang betul, insyaAllah boleh dapat balik berat badan yang ideal. Doakan saya berjaya. Hahaha. :D

Bagi sesiapa yang berminat untuk mendapatkan set ini, atau mungkin untuk mencuba set lain, boleh hubungi saya terus melalui whatsapp 013-7319472. Tambahan pula, bulan ni promosi Meal Shakes beli 6 percuma 1, insyaAllah berbaloi. ;)


Saya Pengedar Sah Shaklee Pilihan Anda
Nadhira ♥
013-7319472

2 comments:

  1. siapa2 yang berhajat nak tambah berat badan tu bolehlah tu... dah elok sangat dah tu...hew hew hew...tapi iolss nak kurangkan lagi berat badan... *_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahahaha.. ok jom kite lumba.. sape dpt berat badan ideal dulu! hehe

      Delete