Wednesday, May 7, 2014

Set Gastrik Shaklee; Persediaan Menghadapi Ramadhan

Assalamualaikum,

Pejam celik, Ramadhan semakin hampir. Setengah daripada kita mesti teruja sangat, tapi mungkin ada yang sedikit risau dalam keterujaan. Especially mereka yang mempunyai gastrik.

Maka, saya nak umumkan bahawa produk Shaklee boleh membantu untuk merawat sesiapa yang ada gastrik, insyaAllah. Disebabkan produk Shaklee diperbuat daripada bahan semulajadi dan tiada bahan sintetik, boleh lah saya katakan bahawa merawat gastrik secara semulajadi. ;)

Dalam set ini, mengandungi :

>> ESP
>> Ostematrix
>> Peppermint Ginger Plus


Apakah peranan setiap supplement ini?

ESP 
→ merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya yang bersifat alkali yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut.
→ nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.

Ostematrix
→ Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid di dalam perut.
→ Kebiasaannya, mereka yang gemar minum susu jarang mendapat gastrik. Kita boleh lihat contoh bayi dan kanak - kanak yang mana mereka memang memerlukan susu atau kalsium untuk tumbesaran mereka. Jarang sekali kita dengar gastrik dalam golongan ini. 

Peppermint Ginger Plus
→ Shaklee Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut.
→ Kajian klinikal juga menunjukkan pengambilan halia sebagai makanan tambahan dapat membantu mengurangkan masalah sebu, senak perut dan menyingkirkan angin dalam badan.

Set ini juga sesuai buat ibu - ibu mengandung yang mengalami mual atau perut tidak selesa. Sesiapa yang ingin mencuba set ini, boleh lah hubungi saya untuk order atau jika anda mempunyai sebarang persoalan, jangan segan silu untuk bertanya terus. Saya sedia membantu.

 
Saya Pengedar Sah Shaklee
Nadhira ♥
013-7319472

2 comments:

  1. hee kita pun ada gastrik jgk. pagi-pagi minum esp+fernleaf full cream milk. memang sedap sangatt :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap kan? mcm minum milkshake gitu kalo buat sejuk2.. hehe

      Delete